مبل سبك يا سنگين

۲۱ بازديد

يكي از موضوعاتي كه اغلب افراد در هنگام خريد مبل با آن مواجه مي‌شوند،‌ انتخاب بين مبل سبك و سنگين است. برخي افراد به اشتباه چنين فكر مي‌كنند كه هر چه مبل سنگين تر باشد كيفيت بالاتري دارد و نسبت به ساير مبل ها بهتر مي‌باشد.

قبل از خريد هر نوع مبل سبك و سنگين بايد موارد مهمي مثل دكوراسيون خانه‌، اندازه فضاي در نظر گرفته شده و حمل و نقل مبل را در نظر گرفت. به طور مثال در خانه اي با فضاي دكور مدرن و استفاده از لوسترهاي با طراحي نو بهتر است از مبلمان مدرن و راحتي استفاده نمود. و يا در فضاهايي كه در بيشتر از وسايل و دكوراسيون مبني بر چوب استفاده شده است، مبلمان چوبي و استيل مي‌توانند گزينه هاي مناسبي باشند. در ادامه اين مطلب با برخي از عوامل مهم در انتخاب و خريد مبل سبك و سنگين آشنا خواهيم شد.

ابعاد و اندازه مبل

يكي از مهم‌ترين موارد در خريد مبل سبك و سنگين توجه به ابعاد مبل است. همچنين بايد به اندازه فضايي كه ‌مي‌خواهيد مبل خود را در آنجا قرار دهيد نيز بايد توجه فرماييد. مبل هاي استيل طراحي خاصي دارند كه به اصطلاح مبل را شلوغ نشان مي‌دهد. در نتيجه براي خانه هاي با فضاي كوچك استفاده از اين نوع مبل مناسب نيست. در عوض مي‌توانيد از مبل راحتي يا مبل كلاسيك استفاده كنيد كه فضاي كمتري را مي‌گيرد. پس در انتخاب مبل سبك و سنگين توجه به ابعاد مبل و اندازه فضاي خانه بسيار مهم است.

كيفيت و راحتي 

پس از اطمينان از اندازه درست مبل سبك و سنگين نوبت به بررسي كيفيت مبل مي‌رسد. در بررسي كيفيت مبل بايد به عواملي مثل جنس پارچه، چوب مورد استفاده، جنس بدنه و راحتي قسمت نشيمن آن توجه نمود. همچنين بررسي نماييد كه محل اتصال بين بدنه و پايه مبل سبك و سنگين به چه صورت است و آيا از مقاومت لازم برخوردار مي‌باشد؟

 همچنين به دوخت پارچه مبل و كوسن ها نيز توجه كنيد كه آيا دوخت به خوبي انجام شده است. قسمت نشيمن مبل سبك و سنگين بايد از راحتي و نرمي لازم برخوردار باشد. تحقق اين امر استفاده از مواد اوليه باكيفيت در مراحل ساخت مبل است. با بررسي كيفيت مبل متوجه خواهيد شد كه مبل مورد نظر از دوام و راحتي خوبي برخوردار مي‌باشد و يا از مواد بي كيفيت در ساخت آن استفاده شده است.

جنس مبل

پس از بررسي موارد بالا در مبل سبك و سنگين به بررسي جنس مبلمان مي‌رسيم. چرم مبل‌ها بايد به راحتي شسته شود. همچنين استفاده از روغن مخصوص شست و شو آنها را برق مي‌اندازد. استفاده از مبل سبك وسنگين با پارچه‌هاي مخملي باعث مي‌شود تا فضاي خانه بزرگ‌تر نشان داده شود. استفاده از پارچه‌هاي مات و بدون پرز مناسب خانه هاي بزرگتر است. همچنين از پارچه‌هاي ساده مي‌توانيد براي مبل سبك وسنگين كه در فضاي كوچك تري قرار مي‌گيرند استفاده نماييد. براي فضاهاي بزرگتر از پارچه هاي گلدار استفاده كنيد.

خريد مبلمان

تا اينجاي مطالب با انواع مبل سبك و سنگين آشنا شديد و دانستيد كه براي فضاهاي با اندازه هاي مختلف چه نوع مبلماني مناسب است. قبل از خريد هر نوع مبل به ابعاد مبل و اندازه محل قرارگيري مبل توجه فرماييد. همچنين در هنگام خريد كيفيت مبل را بررسي نماييد تا از مواد اوليه مناسب استفاده شده باشد. براي مشاهده انواع مبلمان مي‌توانيد به فروشگاه دكوراسيون داخلي فاب ديزاين مراجعه نماييد.

 

مبلمان چستر

۲۲ بازديد

امروزه انواع مختلفي از مدل مبل هاي راحتي و كلاسيك در بازار موجود هستند كه افراد بر اساس سلايق خود به انتخاب آنها مي‌پردازند. اما يكي از اين مبل ها كه طرفداران زيادي را به خود جلب كرده كرده است، مبل چستر مي باشد. مبل چستر امروزه از پرطرفدارترين مبل هاي موجود در بازار است. طراحي بي‌نظير اين مبل دليل استقبال مردم از مبلمان چستر بوده است چرا كه اين نوع مبلمان با انواع دكوراسيون كلاسيك و مدرن هماهنگ مي‌شود. دسته بندي مبلمان چستر بر اساس ساختار و رنگ روكش مبل مشخص مي‌گردد.

در تعريف مبل هاي چستر بايد بگوييم كه نوعي كاناپه با طراحي ويژه و خاص است. بر روي اين نوع مبل دكمه هاي برجسته اي لمسه مي‌شود. قسمت نشيمن نيز با پشم بز، موي دم اسب و پرز نارگيل پر مي شود. روكش اين مبل به صورت چرم يا مخملي است كه ظاهري زيبا به مبل داده است.

اگر قصد خريد مبل چستر داريد با ادامه مطلب همراه ما باشيد تا اطلاعات كافي در رابطه با مبلمان چستر را به دست بياوريد.

مبل چستر ترك

مبل چستر ترك علاوه بر اينكه ظاهري زيبا دارد كه آنرا تبديل به يكي از محبوب‌ترين نوع مبلمان چستر كرده است، بسيار باكيفيت و راحت مي‌باشد. اين نوع مبلمان در ظاهر داراي تفاوت زيادي با ديگر سبك‌هاي مبلمان ندارد و تنها تفاوت آن در نوع پارچه و متريال هاي استفاده شده است.

مبل چستر فرانسوي

مبل چستر فرانسوي از پرطرفدارترين و باكيفيت ترين نوع مبلمان است كه در ايراني نيز طرفداران و مصرف كنندگان خاص خود را دارد. ويژگي مهمي كه در مبلمان چستر فرانسوي وجود دارد، نوع دكمه كوبي قسمت پشتي و بيروني مبل، نعو و طراحي دسته ها و همچنين پايه هاي كوتاه اي نوع مبل است كه اين مبل را تبديل به محصولي خاص نموده است.

دسته ها در چستر فرانسوي با پشتي مبل در ارتفاع يكساني قرار ندارند و كوتاه تر هستند. همچنين طراحي دسته ها و پشتي به صورت انحنا دار است كه به نوعي حالت رسمي بودن به مبل مي‌دهد. پايه ها در مبلمان چستر فرانسوي به صورت چوبي است و باعث مي‌شود تا با انواع دكوراسيون هاي منازل هماهنگ شود.

مبلمان كلاسيك

از ديگر انواع مبلمان چستر، مبلمان كلاسيك است. اين نوع سبك از طراحي و ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود برخوردار مي‌باشد. در ساختار مبل چستر كلاسيك از پارچه‌هاي مخالف مثل كتان،‌چرم طبيعي و پشم استفاده مي‌كنند. مبل كلاسيك يكي از انواع مبلمان است كه با هر سليقه و دكوراسيوني مي‌تواند خود را هماهنگ سازد.

مبلمان ايتاليايي

مي‌توان گفت از پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين نوع مبلمان، مبل چستر ايتاليايي مي‌باشد. مبلمان چستر ايتاليايي از مبلمان باكيفيت و مرغوب است. طراحي زيبا و خاص اين نوع مبل از دلايل محبوبيت آن بوده است. در توليد اين مبل از متريال‌هاي باكيفيت و مرغوب استفاده شده است.

مبل چستر ارزان

در خريد مبلستر بايد توجه كنيد كه قيمت مبلمان به كيفيت ساخت آن بستگب دارد. مبل چستر ارزان ممكن است از كيفيت پاييني داشته باشد و همين مسئله باعث مي‌شود تا رضايت كافي را از محصول خود نداشته باشيد. بهتر است به دنبال خريد مبل چستر با قيمت مناسب و البته كيفيت بالا باشيد تا بتوانيد براي مدت زمان زيادي از آن استفاده نماييد. در فروشگاه دكوراسيون داخلي فاب ديزاين انواع مبلمان چستر موجود هستند كه مي‌توانيد پس از مشاهده و مقايسه محصولات اقدام به خريد نماييد.

 

انواع كاناپه راحتي، ويژگي و مشخصات

۱۸ بازديد

مطمئنا شما هم در هر خانه‌اي مبلماني راحت را مشاهده نموده‌ايد كه ظاهري شبيه به تخت‌خواب دارد. در واقع اين مبلمان، كاناپه راحتي هستند. انواع كاناپه راحتي يكي از وسايل كاربردي در خانه ها هستند كه امروزه در همه منازل مي‌توان آن را مشاهده نمود. ويژگي هاي اين محصول مثل راحت بودن، كم جا بودن و حمل ونقل راحت‌تر باعث شده است تا كاناپه راحتي تبديل به محصولي پرطرفدار و پر استفاده شود.

به دليل همين محبوب بودن امروزه كاناپه هاي راحتي در انواع مختلفي توليد و استفاده مي‌شوند. انواع كاناپه راحتي در طرح هاي مختلف وجود دارد كه بر حسب سليقه شخصي، نوع دكوراسيون و فضاي خانه مي‌توانيد اين محصول را انتخاب نماييد. كاناپه راحتي در رنگ ‌ها و طرح ‌هاي متنوعي توليد مي‌شوند كه هر كدام كاربري خاص و ويژه خود را دارا هستند. انواع كاناپه راحتي عبارت است از: كاناپه مدل كابريول، كاناپه مدل نيمروزي، كاناپه مدل كوهان شتري، كاناپه ‌هاي تخت خواب شو، كاناپه مدل لاوسيت، كاناپه مدل انگليسي و كاناپه مدل لاوسن.

انواع كاناپه راحتي ـ كاناپه مدل كابريول

كانپه راحتي مدل كابريول داراي پايه‌ هاي آن به صورت منحني و مدور است كه زاويه آن به سمت بيرون قرار مي‌گيرد. اين سبك از انواع كاناپه راحتي در خانه‌ هاي سلطنتي و مهماني‌ هاي دوستانه استفاده مي‌شود. پارچه ‌اي كه در اين مبلمان استفاده مي‌شود معمولاً از جنس مخمل است كه بسيار نرم مي‌باشد.

كاناپه مدل نيمروزي

مدل نيمروزي انواع كاناپه‌ راحتي ، در دسته بندي كاناپه ‌هاي تك‌ نفره قرار مي‌گيرد. چرا كه قسمت پشتي ايند كاناپه فقط در يك سمت آن حالت قوس قرار دارد و روي همان قسمت چوبي نقش و نگارهاي زيبايي كار شده است كه زيبايي اين محصول را چند برابر مي‌كند.

كاناپه مدل لاوسيت

اين مدل از انواع كاناپه راحتي بيشتر مناسب براي خانواده هاي كم جمعيت مي‌باشد. كاناپه مدل لاوسيت داراي ابعاد كوچك هستند كه به ‌راحتي مي‌توان در فضايي از خانه از آن استفاده نمود. كاناپه لاوسيت از وزن كمتري نسبت به ساير كاناپه ها برخوردار است.

انواع كاناپه راحتي ـ كاناپه مدل انگليسي

از مدل هاي قديمي انواع كاناپه راحتي هستند كي طي سال ها اين مدل كاناپه ها موردتوجه بسياري از افراد و سلايق بوده است كه امروزه نيز از مورد انتخاب خيلي از افراد نيز مي‌باشد. اين نوع كاناپه راحتي از پشتي ‌هاي با جنس مرغوب، قسمت نشيمنگاه نرم و دسته‌ هايي با طراحي خاص برخوردار هستند.

كاناپه مدل كوهان شتري

به دليل اين كه پشتي هاي اين كاناپه به صورت كوهان شتر هستند به آن كوهان شتري مي‌گويند. قسمت پشتي اين سبك از انواع كاناپه راحتي يك حالت قوسي شكل دارد كه كمي به سمت بالا قرار مي‌گيرد. از اين كاناپه نيز در مهماني هاي رسمي و اتاق نشيمن استفاده مي‌كنند.

كاناپه ‌هاي تخت خواب شو

احتمالا نام اين نوع كاناپه راحتي را شنيده باشيد چرا كه از انواع كاناپه راحتي پر استفاده در بين افراد است. كاناپه تخت خواب شو ظاهري شبيه به مبل ‌هاي راحتي تك ‌نفره دارند كه به صورت تخت خواب نيز درمي‌آيند. معمولاً در هتل‌ ها از اين نوع كاناپه استفاده مي‌شود.

انواع كاناپه راحتي ـ كاناپه مدل لاوسن

به دليل طراحي و نقش و نگارهايي كه در اين سبك از انواع كاناپه راحتي بكار رفته است، كاناپه مدل لاوسن پر استفاده ترين نوع كاناپه در خانه ها هستند چرا نقش و نگارهاي آن زيبايي خاصي را ايجاد نموده است. اين كاناپه به صورت مستطيلي شكل، با دسته‌ هاي كوچك و پشتي مي ‌باشد.

خريد انواع كاناپه راحتي

تا اينجاي مطلب با انواع كاناپه راحتي آشنا شديد. همچنين اين موضوع را بيان كرديم كه هر كدام از اين نوع كاناپه ها داراي چه ويژگي هايي هستند و طراحي كاناپه ها به چه صورت است. براي خريد انواع كاناپه راحتي مي‌توانيد به فروشگاه دكوراسيون داخلي فاب ديزاين مراجعه كنيد. در اين فروشگاه مي‌توانيد انواع مدل ها را مشاهده كنيد تا خريدي مطمئن و آسوده داشته باشيد.